Rośnie popularność Androida w firmach

Rośnie popularność Androida w firmach

19 sierpnia 2019 0 przez redakcja

Firmy coraz częściej korzystają z tabletów i urządzeń przenośnych z systemem Android, ale ich zabezpieczenie pozostaje wyzwaniem – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Panasonic Business. Średnio 72% tabletów i urządzeń przenośnych w przedsiębiorstwach (z wyłączeniem telefonów komórkowych) wykorzystuje system operacyjny Android. Co więcej, 60% nabywców twierdzi, że Android jest zintegrowany z ich organizacjami, co oznacza, że liczba urządzeń z tym systemem będzie dalej rosła.

Trzy główne korzyści Androida w stosunku do innych systemów operacyjnych to elastyczność (według 59% nabywców), bezpieczeństwo (58%) i przystępność cenowa (52%).

Jednak firmy zwracają uwagę na konieczność częstego wprowadzania poprawek w celu zabezpieczenia systemu, średnio 4 razy w roku częściej niż obecnie. Wybierane metody aktualizacji zabezpieczeń są różne: 66% ankietowanych polega na dziale IT, 38% korzysta z rozwiązania do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM), 30% klientów korzysta z aktualizacji producenta sprzętu za pośrednictwem „Firmware over the air”, a 23% przedsiębiorców zostawia aktualizacje w rękach użytkowników.

Aby sprawnie zarządzać urządzeniami firmowymi nabywcy oczekują takich funkcji, jak:

  • Możliwość dostosowania OS do potrzeb biznesowych: 50%,
  • Konto “Android for Work”: 47%,
  • Policy Management Tool/ konsola do aktualizacji oprogramowania: 41%,
  • Rozszerzone wsparcie w obszarze zabezpieczenia systemu: 37%,
  • Włączenie certyfikowanych rozwiązań bezpieczeństwa innych firm: 35%,
  • Bezpłatne, gotowe aplikacje biznesowe zwiększające produktywność: 35%,
  • Staging, certyfikaty EMM, licencje i dostosowane aplikacje MDM:            33%,
  • Funkcja SCOMO (Software Component Management Object): 30%,
  • Kompatybilność między różnymi urządzeniami tego samego producenta: 30%,
  • FOTO (Firmware over the air): 29%,
  • Opcjonalny modułowy pakiet dla programistów: 23%.

Jak wynika z badania, firmy aktualizują swoje systemy operacyjne Android na każdym urządzeniu średnio 5 razy w roku. Od dostawcy urządzeń klienci oczekują, by obsługiwał system przez okres do 3 lat po zakończeniu cyklu życia urządzenia.

– Obecność urządzeń mobilnych z systemem Android w firmach jest coraz powszechniejsza, ale ich zabezpieczenie i zarządzanie nimi dla wielu działów IT pozostaje wyzwaniem – mówi Jan Kaempfer, General Manager for Marketing w Panasonic Computer Product Solutions. – Ważne jest, aby kupujący zdawali sobie sprawę, że nie wszystkie urządzenia mobilne z Androidem są takie same. Powinni zwrócić uwagę na funkcje zarządzania i bezpieczeństwa oferowane przez dostawcę oraz jego doświadczenie inżynieryjne z systemem Android. Wybierając odpowiednie urządzenie z funkcjami zarządzania i bezpieczeństwa, działy IT mogą zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, automatyzując wdrażanie poprawek – dodaje Jan Kaempfer.

Badanie zostało przeprowadzone przez niezależną agencję badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic Toughbook. Wzięło w nim udział 250 brytyjskich nabywców notebooków, tabletów i urządzeń przenośnych dla pracowników mobilnych. Pełne wyniki można znaleźć pod linkiem: https://business.panasonic.co.uk/computer-product/android-on-the-march.