Galerie handlowe coraz bardziej „insta-worthy”. Dlaczego?

Galerie handlowe coraz bardziej „insta-worthy”. Dlaczego?

16 lutego 2020 0 przez redakcja

Prężny rozwój social mediów i branży e-commerce przez wielu uważany był za początek końca tradycyjnych zakupów stacjonarnych. Perspektywa robienia zakupów za pośrednictwem smartfona, tableta czy laptopa bez konieczności wychodzenia z domu dla wielu osób wydaje się niezwykle kusząca, jednak to wcale nie przeszkadza w osiąganiu sukcesów przez kolejne centra handlowe w kraju i na świecie. Duża w tym zasługa pokolenia post-milenialsów, czyli osób urodzonych po 2000 roku, które tłumnie odwiedzają galerie handlowe w Warszawie oraz innych częściach Polski. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pokolenie Z miało zwiastować rychły upadek centrów handlowych, a jesteśmy świadkami całkiem odwrotnego zjawiska. Skąd wzięła się popularność galerii handlowych u młodzieży, która nie rozstaje się ze swoimi smartfonami?

Młodzież w centrach handlowych – sposób na akceptację społeczną

Wciąż rosnąca popularność mediów społecznościowych sprawia, że mają one silny wpływ na wiele aspektów naszego życia. Facebook co prawda nie jest już tak atrakcyjną platformą jak jeszcze kilka lat temu, jednak jego godnym zastępcą został Instagram (którego właścicielem od niedawna jest właśnie Facebook). Instagram często traktowany jest jako osobisty pamiętnik w formie zdjęciowej, za pomocą którego dzielimy się mniej lub bardziej ważnymi wydarzeniami z życia. Instagram zwiększył swoje zasięgi dzięki funkcji InstaStory, która pozwala na publikowanie relacji widocznych jedynie przez 24h. Co zatem Instagram ma wspólnego z galeriami handlowymi? Zażywanie rozrywki w murach nowoczesnego centrum handlowego pomaga nastolatkom chwalić się ciekawym i radosnym życiem, czym często leczą swoje kompleksy i niską samoocenę.

Nowoczesne galerie handlowe atrakcyjne dla młodzieży

Czego młodzi ludzie szukają w galeriach handlowych? Z pewnością modnych ubrań, ale również rozrywki na wysokim poziomie. Tej w nowoczesnych centrach handlowych nie brakuje – bogata oferta rozrywkowa i rekreacyjna pozwala pokoleniu Z spędzać długie godziny na terenie galerii handlowej w atrakcyjny dla nich sposób. Wiele młodych osób korzysta z takich udogodnień jak kino, kręgielnia czy klub muzyczny, które wciąż cieszą się dużą popularnością. To jednak nie wystarcza, aby mówić o centrum handlowym w pełni spełniającym coraz wyższe wymagania konsumenckie współczesnej młodzieży. Post-milenialsi oczekują również funkcjonalnych i komfortowych stref rekreacyjnych, które umożliwiają wypoczynek po ciężkim dniu w szkole czy na uczelni, a przy okazji wyposażone są w punkty zasilania idealne do naładowania baterii w smartfonie.

Zakupy w centrum handlowym – rola smartfonów

Wiele marek dostrzegło rosnący potencjał aplikacji na smartfony. Dzięki nim możemy w łatwy i szybki sposób skorzystać z mobilnych kuponów rabatowych czy dowiedzieć się o najnowszych promocjach. Nie dziwi zatem fakt, że galerie handlowe pełne są nastolatków, którzy łowienie cenowych okazji postrzegają jako swoje hobby, a w niektórych przypadkach źródło dodatkowego zarobku. Na Instagramie pojawia się coraz więcej kont dedykowanych promocjom dostępnym w największych galeriach handlowych w Warszawie – m.in. w Złotych Tarasach, a także w innych większych miastach. Warto dodać, że wiele marek odzieżowych wprowadza do swojej oferty opcję click&collect, która umożliwia darmowy odbiór produktów zamówionych online.